Uncategorized @sk
Nové plynové motory Scania: Ekologickejšie a o 5 % úspornejšie
SPP CNG > News > Uncategorized @sk > Nové plynové motory Scania: Ekologickejšie a o 5 % úspornejšie

Nové plynové motory Scania: Ekologickejšie a o 5 % úspornejšie

Posted by: sppcngadm
Category: Uncategorized @sk
  • Nové hnacie ústrojenstvá postavené okolo 13-litrových plynových motorov Scania
    dosahujú 5% úspory paliva a ponúkajú plnohodnotný dojazd pre diaľkové trasy
  • Perfektné spojenie – nové plynové motory Scania sú s vynikajúcimi výsledkami
    kombinované s dvoma tretinami hnacieho ústrojenstva Super.
  • Prechod na Bio-LNG alebo Bio-CNG je cestou k dosiahnutiu zásadného zníženia
    emisií CO2, a to ihneď a bez akýchkoľvek kompromisov.
  • S výkonom 420 k alebo 460 k a dojazdom až 1800 km na jedno natankovanie môžu z
    ponuky spoločnosti Scania ťažiť aj dopravcovia prevádzkujúci vozidlá na dlhých
    trasách.
    Scania sa o svojich nových plynových motoroch prvýkrát zmienila na minuloročnom veľtrhu
    IAA, zásadný obrat ale prichádza v momente, keď sa tieto unikátne motory objavujú na trhu –
    teraz sú spárované s dvoma tretinami úspešného hnacieho ústrojenstva Super. Nové motory
    tvoria spolu s prevodovkou G25 a zadnou nápravou pochádzajúcou z dieselového
    súrodenca dobre zohrané trio. Výsledkom je potvrdená úspora paliva na diaľkových trasách
    vo výške 5 %.
    „Keď sme tieto komponenty spárovali, bolo nám čoskoro jasné, že sme sa trafili do
    čierneho,“ hovorí Ola Henriksson, senior produktový manažér pre obnoviteľné palivá v
    Scania Trucks, a dodáva, „Rovnako ako hnacie ústrojenstvo Super ťažia aj motory na plyn z
    väčšieho rozpätia prevodových pomerov prevodovky G25. V spojení s ňou a novými
    nápravami môžu motory väčšinu času pracovať v ideálnych otáčkach. V konečnom dôsledku
    potom toto hnacie ústrojenstvo vykazuje 5% úsporu paliva.“
    Navyše rýchlo rastie záujem o lokálne vyrábané biometánové palivá pre nákladné
    automobily (napríklad Bio-LNG alebo Bio-CNG). Mnoho spoločností a dopravcov má ambíciu
    čo najrýchlejšie dekarbonizovať svoje aktivity. Riešenia na báze biometánu sú ľahko
    dostupné prostredníctvom rýchlo rastúcej siete plniacich staníc a emisie CO2 je možné
    znížiť až o 90 %, podľa well-to-wheel analýzy.
    „Palivá na báze biometánu sú jednoznačne riešením pre všetkých zákazníkov, ktorí chcú
    okamžite začať svoju cestu k dekarbonizácii,“ hovorí Ola Henriksson a pokračuje, „Naše
    motory na plyn pokrývajú široké spektrum možných využití. S najväčšími nádržami na
    skvapalnený plyn, ktoré ponúkame, môže 40t súprava ťahača a návesu dosiahnuť dojazd až
    1800 km. Keď k tomu pridáte výkon 460 k a krútiaci moment 2 300 Nm, ktoré ponúka náš
    motor OC13, získate dokonalý nástroj pre európsku diaľkovú dopravu.“
    Siete bioplynových čerpacích staníc sa v Európe rýchlo rozširujú, čo je dané tak zvýšeným
    dopytom, ako aj zapojením významných hráčov palivového priemyslu. Znižovanie emisnej
    stopy CO2 už dávno nie je téma týkajúca sa iba „zelených“ spoločností, ktoré chcú získať
    verejné uznanie, je to úplná nutnosť pre drvivú väčšinu dopravcov všetkého druhu, pričom je
    potrebné čo najrýchlejšie využiť všetky dostupné prostriedky.
    Nové plynové motory vychádzajú z osvedčeného 13-litrového plynového motora, ktorý má
    Scania v ponuke už niekoľko rokov. Zvýšením úrovne výkonu týchto motorov a ich prípravou
    na budúce legislatívne požiadavky dáva Scania najavo svoje odhodlanie získať v procese
    dekarbonizácie ešte väčší podiel na trhu.
    „Som si istý, že vďaka zníženiu emisií CO2, jazdným vlastnostiam a dojazdom, ktoré teraz
    ponúkame, objaví toto skvelé riešenie stále viac zákazníkov,“ hovorí Ola Henriksson a dodáva, „Prináša totiž množstvo evidentných výhod a nemá prakticky žiadne zápory. Okremtoho sa môže vodič tešiť aj z výrazne nižšej hladiny hluku.”
Author: sppcngadm