V Trenčíne, na Zlatovskej ceste, pribudla motoristom ďalšia možnosť natankovať stlačený zemný plyn CNG.
V Trenčíne, na Zlatovskej ceste, pribudla motoristom ďalšia možnosť natankovať stlačený zemný plyn CNG. Vysokokapacitnú plniacu stanicu bude využívať aj flotila 43 CNG autobusov prevádzkovateľa MHD v meste Trenčín spoločnosti TD Transport, s.r.o., ktorá patrí do medzinárodnej skupiny Transdev. Dodávateľom stlačeného zemného plynu – CNG na tejto čerpacej stanici je SPP CNG s.r.o., 100% dcérska spoločnosť najväčšieho dodávateľa energií na Slovensku SPP.
„Alternatívne palivo CNG sme priniesli do posledného krajského mesta, v ktorom chýbalo. Trenčín je nepochybne významným slovenským dopravným uzlom a nová plniaca stanica CNG je preto dôležitým prínosom nielen pre všetkých obyvateľov mesta, ale aj obyvateľov širokého okolia. Navyše využívaním autobusov jazdiacich na CNG v mestskej doprave vznikne výrazne menej škodlivých emisií a menej hluku v porovnaní s využívaním naftových autobusov. V tomto roku otvárame už tretiu novú plniacu stanicu, ktorá ponúka palivo CNG,“ uviedol člen predstavenstva SPP Peter Kučera.
„Otvorením novej, vysokokapacitnej plniacej stanice v Trenčíne sa sieť verejných plniacich staníc CNG na Slovensku rozšírila na 25. Stanica je samoobslužná, prístupná nepretržite a je na nej možné platiť či už kartou od SPP CNG, alebo bežnou platobnou kartou,“ doplnil konateľ spoločnosti SPP CNG Peter Mozolák.
Vozidlá CNG dokážu znížiť náklady na palivo o 20 až 40 % v porovnaní s benzínovým pohonom a o 10 až 20 % v porovnaní s naftovým pohonom. Zároveň vykazujú nižšiu hladinu hluku o 10 až 15 dB. Rovnako sú šetrné k motoru a bezproblémovo sa s nimi štartuje aj pri nízkych teplotách. Autá na CNG pohon sú dnes už dostupné v rámci všetkých segmentov. Vizuálne sa neodlišujú od bežných vozidiel a ich tankovanie je rovnako jednoduché a rýchle, ako tankovanie tradičných palív, pričom motoristi prejdú s CNG relatívne porovnateľnú vzdialenosť.
Používaním CNG nevznikajú takmer žiadne tuhé častice, ktoré by sa uvoľňovali do ovzdušia. Nie sú preto potrebné filtre ani aditíva. Autá na tento pohon preukázateľne produkujú menej škodlivých skleníkových plynov, najmä oxidov síry (-99 %), oxidov dusíka (-75 %) a oxidov uhlíka (-50 %). CNG sa bude postupne nahrádzať obnoviteľným biometánom.